#Zorg

Wanneer is de beste tijd van de dag om te sporten?

rhdfgjfghte5ytukeh4

Om een gezondheidsvoordeel te krijgen, is het natuurlijk goed om je af te vragen of je meer krijgt uit het trainingen door te sporten op een bepaald moment van de dag. Wanneer de tijd beperkt is als gevolg van een drukke levensstijlen, is het vaak moeilijk om te sporten als je hier slaap voor moet opofferen. Zorg er wel altijd voor dat je een goed voedingspatroon en goede voeding binnen krijgt voordat je gaat sporten, hiervoor kan je de C4 pre-workout gebruiken.

 

Oefenen in de ochtend heeft zeker zijn voordelen. Voorstanders van de vroege ochtend oefening hebben de neiging om minder stress te ervaring, verhoogde productiviteit te krijgen en een beter humeur krijgt. Trainen in de ochtenden kan ook bijdragen aan het maken van gezondere keuzes gedurende de dag. Voor mensen met gewichtsverlies doelen kan dit ervoor zorgen dat er tot 20% meer vet wordt verbrand wanneer de oefening wordt gedaan op een lege maag (vasten oefening).

‘s Middags sporten heeft ook zijn voordelen. Vooral de kerntemperatuur van je lichaam is warmer omdat het geleidelijk toeneemt naarmate de dag vordert. In de ochtend, wanneer de lichaamstemperatuur lager is, zullen de spieren stijver zijn, dus er is het nadeel dat je langer tijd aan je warming-up routines moet besteden om spieren los te maken voordat je begint, waardoor de kans op letsel wordt verminderd. Uithoudingsvermogen niveaus zijn wel hoger in de middag. 

 

Voor degenen die geen andere keuze hebben dan te gaan sporten in de avond is het belangrijk om te weten dat het een bijdragende factor is van onrustige nachten en slapeloosheid. Als u merkt dat u moeite hebt om te slapen, kunnen eenvoudige routine wijzigingen zoals overschakelen naar een training met een lage tot midden intensiteit in plaats van een hoge intensiteit, rusteloze nachten voorkomen. Net als een warme douche of bad.

 

Bron: Supspace

 

<<    

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *