• Wat is NLP en welke meerwaarde biedt het precies?

    Redactie . . #Gezondheid 

    De kans is betrekkelijk aanzienlijk dat je ooit al wel eens hebt gehoord over NLP. Het gaat hierbij om het wellicht net wat minder bekend in de oren klinkende Neuro Linguïstisch Programmeren. In principe hebben we het hierbij over een reeks van communicatiemiddelen welke door de jaren heen reeds behoorlijk sterk beproefd zijn geworden. Ze zijn in tegenstelling tot wat veel mensen soms op het eerste zicht vermoeden dus helemaal niet nieuw. De uitvinding van deze modellen dateert dan ook reeds van eind de jaren ’70. Heb jij wel al eens gehoord over NLP, maar weet je niet wat dit nu precies inhoudt? Dan is het zeker de moeite waard om je even te verdiepen in de informatie die je hieronder aantreft. 

    Welk probleem stelt er zich bij veel mensen?

    De manier waarop ons leven de voorbije jaren is veranderd heeft zowel voor- als nadelen met zich meegebracht. In eerste instantie hebben we met z’n allen kunnen stellen hoe de impact van social media steeds groter is geworden. Op social media wordt vaak het beeld van het perfecte leven gecreëerd, ook al is het bij menig aantal mensen zodat hun leven ver van perfect is. De negatieve prikkels die je hierdoor kan ervaren kunnen zich op een zeker moment gaan manifesteren waardoor ze (vaak onbewust) je leven gaan domineren. Wil jij hier graag verandering in brengen? Dan zal je al snel tot de vaststelling kunnen komen dat het volgen van een NLP opleiding je daarbij kan helpen.

    Welke oplossing kan NLP dan precies bieden?

    De kern van het probleem zit hem bij menig aantal mensen in het feit dat ze de negatieve gedachten die hun leven domineren als het ware als het nieuwe normaal zijn gaan bestempelen. Voor deze mensen geldt dan ook dat ze niet langer het positieve uit verschillende zaken of gebeurtenissen weten te halen. In plaats daarvan ligt de focus op het negatieve en daar moet verandering in worden gebracht. Het is net op dit vlak dat het volgen van een bepaalde NLP opleiding een zeer interessante meerwaarde kan betekenen. Door zo’n opleiding te volgen wordt er namelijk in de praktijk voor gezorgd dat je terug zelf grip krijgt op je emoties. Met andere woorden, je zal terug leren hoe je de negatieve gedachten die je ervaart omgezet krijgt in iets positiefs. Dat lijkt eenvoudig, maar dat is het niet. NLP blijkt in de praktijk één van de beste opties te zijn om dit voor mekaar te krijgen. 

    Is een NLP cursus volgen ook voor jou interessant of niet?

    Veel mensen zijn van mening dat zij niet gebaat zijn bij het volgen van een bepaalde opleiding zoals bijvoorbeeld een NLP cursus. Dat is best mogelijk, alleen is het zo dat veel van deze mensen niet begrijpen dat er een probleem is. Wanneer je continue wordt blootgesteld aan negatieve prikkels is het niet meer dan logisch dat je deze vanaf een bepaald moment als normaal gaat beschouwen. Dit ondanks het feit dat er uiteraard helemaal niets normaal aan is. Het is dus met andere woorden niet omdat je denkt dat er geen probleem is dat er ook echt geen probleem is. Hou dit altijd in je achterhoofd en probeer het principe dat schuilgaat achter NLP toch maar een kans te geven.

  • Voor wie is een facelift Leidsche Rijn interessant? 

    Voor een groot aantal mensen geldt dat ze na verloop van tijd moeten vaststellen dat de huid in hun gezicht niet meer zo strak is als vroeger. Dat geldt in het bijzonder voor de huid die zich onder de kin bevindt. Dat is op zich niet zo’n groot probleem, maar veel mensen vinden dat dit de uitstraling van hun gezicht negatief beïnvloedt. Op deze manier kan men bijvoorbeeld geconfronteerd worden met een beperkter zelfvertrouwen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het laten uitvoeren van een facelift Leidsche Rijn kan dit probleem gelukkig zeer eenvoudig verhelpen.

    Wat gebeurt er precies bij een facelift Leidsche Rijn? 

    Zoals in de inleiding hierboven reeds aangegeven kunnen we vaststellen dat de huid naarmate we ouder worden een belangrijk deel van haar elastische eigenschappen verliest. Het gevolg is dan dat de huid als het ware wat losser komt te zitten. Dit oogt niet bepaald strak en jong waardoor heel wat mensen de keuze maken om de huid als het ware terug te laten aanspannen. Hiervoor wordt er een beroep gedaan op een facelift Leidsche Rijn. Een dergelijke facelift is bovendien interessant omdat ze op verschillende manieren kan worden uitgevoerd. Zo wordt er bijvoorbeeld een onderscheid gemaakt tussen een standaard facelift en een zogenaamde mini facelift. 

    Het afnemen van de elasticiteit van onze huid is een normaal onderdeel van het verouderingsproces. Dat hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Toch geldt voor heel wat mensen dat ze zich storen aan de impact die dit heeft op hun gezicht. Is dat ook iets wat geldt voor jou? Dan is het zeker een aanrader om de keuze te maken op een facelift te overwegen. Zo ben je in één klap van dit voor jou vervelende probleem verlost. 

    Waarom bestaan er verschillende vormen van facelifts? 

    Op het ogenblik dat je informatie gaat inwinnen met betrekking tot het laten uitvoeren van een facelift Leidsche Rijn dien je er rekening mee te houden dat er verschillende soorten facelifts bestaan. Heel wat mensen vinden dit vreemd, niet in het minst omdat ze in eerste instantie het vermoeden hadden dat elke facelift eigenlijk gewoon hetzelfde is. Dat is dus niet correct. Het is de mate waarin er sprake is van huidverslapping die bepalend zal zijn voor het soort facelift die je van plan bent om te laten uitvoeren. Is er bijvoorbeeld slechts sprake van een zeer geringe verslapping van de huid in het gezicht? Dan kan een mini facelift bijvoorbeeld perfect voldoende zijn.

    Moet je eventueel nog aanvullende behandelingen overwegen?

    Voor heel wat mensen die een facelift Leidsche Rijn hebben ondergaan geldt dat ze de smaak goed te pakken hebben. Zij willen van de gelegenheid dan ook vaak gebruik maken om nog één of soms zelfs meerdere andere behandelingen ook uit te laten voeren. Wat dit betreft zijn er verschillende soorten behandelingen die je zou kunnen overwegen. Het gaat hierbij dan bijvoorbeeld om een chemische peeling, maar ook om een ooglidcorrectie. In het bijzonder deze laatste is door de jaren heen zeer populair geworden. Heb je dus met andere woorden een facelift laten uitvoeren, maar heb je het idee dat het allemaal nog net wat jonger mag? Dan zou je eventueel nog kunnen overwegen om een aantal extra behandelingen uit te laten voeren. 

  • Omgaan met diabetes – 3 Tips

    Redactie . . #Zorg 

    Het beheersen van diabetes is telkens weer een uitdaging, dag in dag uit. Maar als je moeite voor doet, ontdek je al snel dat het beslist de moeite waard is. Je voelt je meteen beter en hebt meer energie. Het resultaat? Je zult langer leven met minder risico op problemen zoals hartaanvallen, beroertes, nierfalen en zelfs blindheid. Wat zijn de tips?

    De belangrijkste tip voor het onder controle houden van diabetes is om de bloedsuikerspiegel zo normaal mogelijk te houden. Het klinkt moeilijk, maar er zijn eenvoudige stappen die je kunt volgen.

     

    Controleer je suiker

     

    Samen met je arts heb je waarschijnlijk een schema opgesteld om de bloedsuiker te testen. Gebruik die informatie uit die metingen om je eetpatroon en lichaamsbeweging aan te passen. Zo krijg je nog meer controle. Met de freestyle libre 2 flash glucose monitoringsysteem is dit eenvoudig!

     

    Koolhydraten tellen

     

    De meeste vrouwen hebben 35-45 gram koolhydraten per maaltijd nodig, terwijl mannen 45-60 gram nodig hebben. Om er het beste van te maken, kun je koolhydraten combineren met een eiwit zoals noten. Kies voor vezelrijke koolhydraten. Beide zullen de spijsvertering vertragen, zodat je een aangenaam vol gevoel krijgt zonder dat de bloedsuikerspiegel verhoogd wordt. 

     
    Goede bronnen voor vezels en koolhydraten zijn volkorenbrood, zoete aardappelen, pompoenen en gedroogde bonen. Let ook goed op met producten zonder suiker. Het betekent namelijk niet automatisch dat er geen koolhydraten in zitten. Sommige voedingsmiddelen bevatten xylitol of mannitol, oftewel koolhydraten.

     

    Zie lichaamsbeweging als medicijn

     

    Voldoende bewegen is een perfecte manier om je bloedsuikerspiegel te verlagen. Je moet het echter wel regelmatig doen. Probeer eens om minimaal 150 minuten per week te bewegen. Je kunt dat natuurlijk opdelen in kleinere stukjes, zoals een half uur per dag, 5 dagen per week. Je hoeft niet helemaal door te slaan en een super fanatieke sporter te worden. Gewoon lopen, rennen en fietsen is prima. Door de lichamelijke activiteit worden er verbindingen vrijgemaakt  in je lichaam, endorfines genaamd, en die zorgen ervoor dat je humeur verbeterd. Hoe fijn is dat?

     

  • 3 TIPS hoe jij weer fit wordt na een flinke tijd in lockdown en beperkingen

    Redactie . . #Gezondheid 

    Het was maar al te gemakkelijk om gezonde gewoonten te laten varen tijdens de lockdown van het coronavirus. We zitten helaas nog steeds veel thuis. Als je je niet op je best voelt, maak je geen zorgen, je bent niet de enige.

    Thuiswerken heeft een heleboel nieuwe gezondheidsproblemen veroorzaakt, van rug- en nekpijn tot een gebrek aan beweging en slaapproblemen. Gelukkig zijn er tal van eenvoudige manieren om weer gezond te worden – of je nu bereid bent om weer de wereld in te trekken of je veiliger voelt om thuis te blijven.

    We hebben Pepijn, schrijver bij blogplatform Woonleven.com, gevraagd om een aantal handige tips met je te delen om je te helpen je gezondheid terug te krijgen na een lockdown.

    TIP 1: Leer nieuwe recepten

    Een stabiele gezondheid begint vaak bij het allerbelangrijkste: VOEDING. Als het op voeding aankomt, is het makkelijk om in een sleur te blijven hangen. Steeds dezelfde maaltijden koken is makkelijk, handig en snel. Maar als je je gezondheid een goede dienst wil bewijzen, is het een goed idee om je menu aanpassen en nieuwe recepten leren.

    Dat hoeven geen recepten te zijn die heel veel tijd en moeite kosten…Het tegendeel zelfs: Gezond koken is vaker veel makkelijker dan je denkt! Kies in een week bijvoorbeeld voor verschillende groenten en laat die standaard maaltijdpakketten links liggen!

    Nieuwe recepten leren is niet alleen gezond, het kan ook nog eens héél erg leuk zijn. Misschien vind je zelfs een nieuwe hobby.

    TIP 2: Zoek een leuke vorm van lichaamsbeweging

    Het is niet omdat je beste vrienden vaak hardlopen, dat jij dat ook moet doen. Kies je eigen pad en kies een leuke vorm van lichaamsbeweging. Het is namelijk belangrijk om een vorm van lichaamsbeweging te vinden die je echt leuk vindt, zodat je het ook op de lange termijn volhoudt.

    Het liefst dichtbij huis blijven? Probeer dan yoga, pilates of kijk op youtube voor leuke tuinworkouts (TIP) Liever het huis uit? Probeer dan wat nieuwe wandelingen in de omgeving van je woonplaats of haal de fiets uit uw schuur en maak een leuk rondje naar een plaats waar je nog niet eerder bent geweest.

    Als je een hekel hebt aan lichaamsbeweging, is de kans groot dat je gewoon nog niet de juiste vorm van lichaamsbeweging hebt gevonden.

    Heb je veel moeite met jezelf te motiveren? Dan is het natuurlijk ook een goed idee om te kijken naar personal training. Dit bestaat in allerlei vormen en maten? De prijzen van personal training lopen echter wel ontzettend uiteen. Deze handige blog van Woonleven over de kosten van personal training zal je wat meer duidelijkheid geven.

    TIP 3: Verbeter je slaap

    Een groot aantal gezondheidsproblemen wordt in verband gebracht met een slechte nachtrust, waaronder gewichtstoename. Als je moeilijk kunt slapen tijdens de pandemie, zoek dan naar manieren om te ontspannen voor je naar bed gaat.

    Een rustige bedtijdroutine is een van de beste manieren om een stressvolle dag achter je te laten en te ontspannen voor de nacht. Zet een kopje thee, neem een warm bad, lees een boek – Het maakt eigenlijk niet uit. Wees bewust en doe wat je ook maar een ontspannen gevoel geeft.

    Slapen helpt niet alleen om het verlangen naar een late snack tegen te gaan, maar geeft je ook de energie en motivatie die je nodig hebt om overdag te sporten.

    Start nu met fit worden!

    Velen van ons voelen zich niet zo gezond na vele maanden opgesloten te hebben gezeten. De afgelopen tijd was vaker deprimerend dan vrolijk en we worden steeds gemakzuchtiger.

    Toch is het nu belangrijker dan ooit om weer gezond te worden en je gezondheid een kickstart te geven.

    Leer nieuwe recepten, zoek leuke manieren om te bewegen en zorg voor een goede nachtrust.

    Voor je het weet voel je je weer normaal!